onsdag 11 maj 2011

Åkermorfologi

Nu när så många människor flyger så mycket så kan man undra varför inte åkermorfologi är ett hetare ämne än det är. Jag har tidigare kommenterat det i samband med Irakkriget där en skrift av mig  om åkermorfologi figurerade i ett inte helt trevligt sammanhang.

Men nu ska jag utmana läsaren. Jag åkte i går mellan två länder som gränsar till varandra. I avgångslandet tog jag nedanstående bild.



















En dryg timme senare såg det ut så här nedanför mig alldeles före landning i grannlandet.



 Mellan vilka länder gick flygturen? Första läsaren som skriver in rätt svar i kommentarsfältet får en gratis bok tillsänd per post.

4 kommentarer:

Jakob sa...

Jeg kan jo lige så godt prøve: Fra Norge til Sverige.

Det sidste billede ligner i høj grad Danmark, men jeg finder Sverige mere sandsynligt.

Jerker sa...

Skulle tippa på att du åkt från Polen till Ukraina.

Mats Widgren sa...

Bravo Jerker!! Kan jag sända boken till en viss Moström eller är det någon annan Jerker som är så vittberest åkermorfologinörd?
Hälsningar från Zmyivka. Om du kan gissa vad den orten har för alternativt namn får du pluspoäng.

Ian B. sa...

Poland o Tjeckien kanske? Den andra ser ut som klassisk napoleansk arv system.