tisdag 25 september 2012

Avhysningar utanför Bagamoyo?

Jag ställde i en tidigare blog frågan om hur Eco-Energy i Tanzania framställer sina planerade avhysningar. Nu får jag meddelanden om att detta nu är offentliggjort. Jag har varit upptagen med fältarbeten i Sydafrika och har inte inte hunnit läsa den aktionsplan för omflyttningar som nu ligger på hemsidan till afrikanska utvecklingsbanken. Men eftersom jag ställt frågan tycker jag det är ärligt att förmedla att det nu verkar finnas ett svar. Jag märker också att många fortfarande kommer till min blog för att läsa om de svenska sockerörsäventyren i Tanzania. Det finns alltså två goda skäl att länka till

Resettlement Action Plan

och till någon slags miljökonsekvensbeskrivning på samma site.

Läs alltså själv och bedöm hur man planerar att hantera detta.

Inga kommentarer: